När det gäller support och frågor som rör information från Rotary International eller annan Rotary information hänvisar vi första hand till din Distriktsguvernör. Se respektive distrikts hemsida på https://www.rotary.se/
I andra hand kan man vända sig direkt till Rotarys kontor i Zurich,
För mer teknisk support och frågor kring IT systemet Polaris hänvisar vi i första hand till klubbens IT samordnare, som fått utbildning i systemet. Se din egen klubbs hemsida.
I andra hand kan Du ställa Din fråga till supporten på
support.polaris@rotary.se
Om din fråga rör klubbens e-postadress eller e-postkonto skriver du direkt till epost@rotary.se
Supporten består att distriktens IT-samordnare, som på den gemensamma support adressen svarar på frågor som klubbarnas IT-samordnare har svårt att svara på. Kan innebära att du ibland får flera svar. Klubbarnas IT-samordnare uppmanas gå denna väg.
Om inte distriktens IT-samordnare klarar att svara kan vi alltid skicka frågan vidare Polaris IT ansvariga. Då får vi ett ärende i Polaris ärendehanteringssystem. Innebär ofta att det dröjer ett tag med svaret.