Rotary Nya Järva

tisdag 18 juli 2017

Kristofer Erlandsson

Nu är vår senaste klubb Rotary Nya Järva chartrad. Vi hälsar alla nya Rotarianer i klubben välkomna till Rotary och vårt distrikt.

De sista skälvande dagarna på förra Rotaryåret närmare bestämt den 28 juni fick den nya klubben besked om att man nu är medlem i Rotary International.
Ett långt och mödosamt arbete med att etablera klubben har nu nått sin första milstolpe. Tack alla som gjort det möjligt och grattis till Adiam Tedros, klubbens charter president. Tack även till Sonja Dousa som så generöst låter klubben hålla till i Akalla by för sina möten varannan tisdag. Nu börjar en ny fas att kanlisera allt det engagemang som lagts ner på bildandet av klubben. Ni kommer att få höra mycket om Rotary Nya Järva !