Mentor Meetup

onsdag 26 april 2023 18:30-20:00, Zoom
Webbplats: https://us02web.zoom.us/j/83290477906?pwd=UnE0anVFbEpZaUl4SGlqeXBTU1J4QT09
Talare:

Mentor Meetup med särskilt fokus på rollen som UF-rådgivare

Organisatörer:
  • Ulrika Wennberg

Många klubbar har samarbeten med gymnasieskolor inom ramen för Ung Företagsamhet. Mentor Meetup har denna gång därför särskilt fokus på rollen som UF-rådgivare. Inspel från deltagarna vid detta tillfälle tar vi med oss vidare till det workshop som Rotary Yrkestjänst anordnar tillsammans med UF Stockholm den 2 maj för att diskutera hur Rotary och UF kan utveckla samarbetet i Stockholm.

Länk video Varför bli UF-rådgivare

"Att vara rådgivare till ett UF-företag är roligt, utmanade och lärorikt. Som rådgivare gör du en viktig insats för unga människor, och guidar dem i deras personliga utveckling. Huvudansvaret för UF-företaget har eleverna själva, men tillsammans med dig får de bättre förutsättningar att lyckas med sitt företagande, och också att utvecklas som individer. Med din erfarenhet från arbetslivet är du en viktig tillgång för eleverna och med din hjälp kan de få en inblick i näringslivet och verkligheten utanför skolans väggar. Våra rådgivare lyfter ofta upp hur utvecklande och energigivande det även är för dem själva att vara UF-rådgivare."

Yrkestjänstkommittén anordnar regelbundna träffar kallade ”Mentor Meetups” för alla intresserade Rotarianer i distriktet i syfte att:

•  inspirera till engagemang,

•  informera om olika mentorprogram,

•  utbilda kring metoder & verktyg, samt

•  utbyta tips & erfarenheter

Registrering

Tidsfristen för registrering har passerat