TILLSAMMANS SPRIDER VI JULGLÄDJE

22 november 2022

Tillsammans sprider vi julglädje

”I fredags höll Bobby Weijmar ett föredrag om ” Vart är vår och världens ekonomi på väg?

En slutsats i föredraget var att de flesta förmodligen klarar sig någorlunda bra trots inflation, högre energipriser och högre räntor. Däremot finns det många familjer i Sverige som inte har någon buffert till högre levnadskostnader, som inte kan köpa varken julklappar till sina barn eller julmat till familjen.

Bromma Församlings Diakoni hjälper till lokalt och en av de insatser dom gör är att ge matkassar till ett antal familjer som behöver all hjälp dom kan få. När vi frågade om vi; Rotary Stockholm Brommaplan, kunde göra något för att hjälpa till så återkom dom med ett förslag: Att vi skulle kunna skänka biobiljetter så att barnen i de här familjerna kan få gå på bio. Något som inte skulle hända annars.

Det är så svårt att sätta sig in i hur det är att inte kunna ge sina barn den jul man skulle vilja. Nu kan vi göra skillnad. Om vi i klubben kan samla in 6 710 kr så kan vi ge 40 biobiljetter med godis och läsk till dessa familjer. Vi kommer att ta detta genom vår klubb och sedan skänks pengarna till Bromma Församlings Diakoni för biobiljetter till barnen. I det fall vi samlar ihop mer än 6 710 kr så sparar vi överskottet i klubben, kanske till annat liknande lokalt projekt. Förhoppningsvis kan Lena, Diakonissa på Bromma Församling, komma och hämta vårt bidrag den 2 december eller fredagen innan och kort berätta om arbetet kring matkassarna.

Bobbys förslag fick ett klart positivt mottagande. Så nu sjösätter vi denna julklapp.

Alla bidrag mottages med tacksamhet, förhoppningsvis får vi ihop hela slanten! Swisha ert bidrag till Bobby, 0708-362360.”

Bobby Weijmar

2024 © RC Stockholm Brommaplan - alla rättigheter förbehålles