Lidingö

Veckobrev v46 (14/11)

13 november 2022

Hej Rotaryaner,

Fredagen den 11 november träffades 22 medlemmar till ett första möte under titeln Öppet Forum då vi diskuterade vår klubbs framtid. Ämnen som togs upp var lokal för våra fredagsmöten nästa år. Den tid det tar i vår nuvarande lokal att förflytta sig från lunchrestaurang till föreläsningssal samt där servera kaffe tar för lång tid. Tiden för föreläsning och frågestund blir alltför kort innan mötes rings av. Tre alternativa lokaler diskuterades. Inget beslut togs eftersom vi inväntar uppgifter om prisbilden.

Vårens föredragshållare presenterades liksom vårt nya projekt Fjäderpennan samt om en eventuell konsert på Millesgården även kommande vår skall anordnas. Ett tillägg till våra stadgar angående borttagning av 50% närvaroplikt på våra möten presenterades för kännedom och beslut om detta kommer att tas på årsmötet den 25 november.

Eftersom diskussionerna blev livliga och formen för mötet uppskattades beslöts att ett Öppet forum skall läggas in på schemat under våren. Önskemål om gemensam vårmiddag framfördes.

På fredag den 18 november får vi lyssna till vår nye medlem Jerry Paul Onyeche, som under 11 år bott i London och varit medlem i Rotary Putney

År 2017 flyttade han till Lidingö och arbetar nu som fastighetsförvaltare på Shurgard International med ansvar för 46 fastigheter i Sverige och Danmark.

Välkomna på fredag!

Solveig Andrén, President