Rotary Club

Brommapojkarnas verksamhet med Peter Liljegren Appelquist. marknadsansvarig

3 oktober 2023

Mingel, Frukost & Föredrag kl 7:15-08:30

Plats: Ängby Kyrkas nya lokaler, Kyrkbacken 9, Bromma, Tbana Islandstorget, gratis parkering med p-skiva

FREDAG 6/10

Brommapojkarnas verksamhet med Peter Liljegren Appelquist. marknadsansvarig

Brommapojkarna bildades 1942 och började klättra inom fotboll genom att gå upp till division II. med Peter Liljegren Appellquist, marknadsansvarig, berättar om klubbens mycket omfattande verksamhet. Visste ni t.ex. att klubben har flest aktiva idrottare och ledare i Europa!?

FREDAG 13/10

Vår nya guvernör Birgitta Dickson sprider "Hope in the World" med vår hjälp

Dagen före årets höstkonferens får vi besök av vår distriktsguvernör. Kom och ät frukost med henne för att påverka distriktets utveckling OCH ANMÄL!  dig gärna till distriktskonferensen den 14/10. (https://rotary2350.se/sv/agenda/show/201883)

Bjud gärna in gäster till frukosten

Vi vill ju gärna ha flera medlemmar, så bjud gärna med gäster till frukosten så att de själva får uppleva en frukost med Sveriges kanske trevligaste Rotaryklubb.

MISSA INTE ÅRETS TEATERBESÖK - ANMÄL DITT INTRESSE                                            - TILL TESSIE på (tessie@tessab.se)

Änglagård Musikalen på Oscarsteatern

Det blev jubel när jag presenterade årets teaterförslag – nämligen Änglagård Musikalen på Oscarsteatern som har fått lysande recensioner över hela linjen!

Helen Sjöholm och Tommy Körberg står på scenen tillsammans igen.

Har fått lysande recensioner! För musiken svarar ett 12-mannaband!

Läs mer om föreställningen här: https://www.oscarsteatern.se/events/anglagard/

Biljetter går att få i jan-feb-mars. Vi kommer att gå onsdag – torsdag eller söndag och siktar på första balkong. Biljettpris 725 kr/per person.

Före förställningen samlas vi i Oscars Guldfoajé och avnjuter barmenyn ca 225 kr.

Är du intresserad? Skick i så fall en förhandsanmälan till mig – tessie@tessab.se. Ta gärna med familj och vänner. OBS! EN FÖRHANDSANMÄLAN BETYDER INTE ATT DU BETALAR NÅGONTING – när Ritta och jag får klart för oss hur stort intresset är så kommer en ny definitiv inbjudan. Då bokar vi biljetter och har ganska gott om tid att få ihop vår beställning.

Välkomna

Tessie Sjöstedt, President