Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium till Tovalie Myrälf på Move 2 Dance Dansskola

måndag 8 maj 2023

Sören Densjö

Tovalie Myrälf, 15 år, fick i kväll den 8 maj ta emot Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium av Lars Kylin från klubben i samband med att hon hade dansundervisning på Move 2 Dance Dansskola i Knivsta.

Tovalie som bor i Knivsta har dansat sedan hon var tre år och har älskat det ända sedan dess.  Hon går just nu musikalinriktning med sång och dans på Kulturama i Stockholm. Tovalie är mångsidig och dansar bl a street/hiphop, jazz, balett och showjazz. Trots ung ålder har hon redan undervisat dans under flera år.

Motiveringen lyder: Tovalie Myrälf uppmärksammas för sitt engagemang som ledare och förebild för unga dansare i Move 2 Dance dansskola. Tovalie har under många år själv tränat dans och med tiden tagit rollen som danslärare till de yngre barnen, där hon visar prov på sitt ledarskap genom att uppmärksamma, trösta, inspirera och få alla barn att känna sig välkomna. Hennes positiva energi och inkluderande ledarskap gör henne till en god förebild, väl värd att lyftas fram!

” Stipendiet innebär att Tovalie får en aktivitet kopplat till dans. Det kan vara att träffa någon profil inom dans, delta i någon kurs eller annan aktivitet,” säger Lars Kylin som är projektledare för stipendiet i Knivsta Rotaryklubb.

” Rotary Knivstas stipendium premierar unga som är positiva föredömen i sin omgivning. Stipendiaten ska med egen drivkraft och integritet bidra till gott kamratskap och resultat för andra. Stipendiet anpassas individuellt till pristagaren och dennes intressen. Vi är glada att nu när stipendiet delas ut för tredje gången kunna ge det till en mycket välförtjänt person, Tovalie Myrälf,” säger Thomas Malmer, president i Knivsta Rotaryklubb.

Tovalie Myrälf och Lars Kylin