Check till Stadsmissionen -- matkasseprojektet

måndag 6 mars 2023

Roland Lindh

140 240 kr till Stadsmissionens matkassar.

I samband med fredagens lunch hos Rotary Uppsala Södra överlämnades 140 240 kr till Stadsmissionen från Uppsalas Rotaryklubbar.

Behovet av stöd med matkassar ökar, både bland uppsalas invånare och flyktingar från Ukraina.

Varje dag åker stadmissionen runt till olika handlare och samlar in mat och torrvaror som skänks. Detta delas upp i matkassar vid matcentralen där prenumeranter på dessa kan hämta ut dessa.

Inför julen såldes presentkort för 120 240 kr genom Rotaryklubbarna i Uppsala till förmån för Stadsmissionens matkasseprojekt och därtill fick man ett bidrag från Rotary Centralt på 20 000 kr.

Bildtext: Presidenten i Uppsala Södra Rotaryklubb, Ann-Sofi Ripstrand, flankeras av Stadsmissonens Director Maja Harfner och deras marknads- och kommunikationschef Therese Rännbäck.