KNIVSTA ROTARYKLUBBS UNGDOMSSTIPENDIUM TILL MIRA BLOMBERG I KNIVSTA JUDOKLUBB

onsdag 20 juli 2022

Sören Densjö

Mira Blomberg, 16 år, fick i juni ta emot Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium av klubbens president Göran Nilsson i samband med judoträningen i CIK, Centrum för Idrott och Kultur i Knivsta. Mira bor i Knivsta och går i Adolfsbergsskolan. Hon är starkt engagerad i Knivsta Judoklubb.

Motiveringen lyder: Mira uppmärksammas för sitt arbete med att träna egna grupper inom Knivsta Judoklubb. Hon har stort engagemang och ett smittande leende tagit ett allt större ansvar i klubben. Med positiv energi coachar och uppmärksammar hon de unga när de får tips och trix i med och motgång. Barnen får genom Mira som föredöme en fantastisk förebild som de verkligen ser upp till. Miras talang och engagemang är väl värt att lyfta fram!

” Stipendiet innebär att Mira får en aktivitet kopplat till judo. Det kan vara att träffa någon profil inom judo, delta i något läger eller kurs,” säger Thomas Malmer som är projektledare för stipendiet i Knivsta Rotaryklubb.

” Rotary Knivstas stipendium premierar unga som är positiva föredömen i sin omgivning. Stipendiaten ska med egen drivkraft och integritet bidra till gott kamratskap och resultat för andra. Stipendiet anpassas individuellt till pristagaren och dennes intressen. Vi är glada att nu när stipendiet delas ut för andra gången kunna ge det till en mycket välförtjänt person, Mira Blomberg,” säger Göran Nilsson, president i Knivsta Rotaryklubb.

Mira Blomberg stolt mottagare av Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium.