Världsvattendagen

onsdag 22 mars 2023 17:30-21:30, L´Angelo, Engelbrektsplan 2, (nära Stureplan)
Webbplats: http://www.rhu.nu
Talare:

I mars månad är temat för D2350 Hållbarhet, miljö, social och ekonomisk. Tillsammans med Esrag Sverige uppmärksammar vi rent vattens betydelse för oss alla. Syftet med evenemanget är att uppmärksamma Världsvattendagen. Vi inleder med presentation av Esrag Environment Rotary Action Group.

Swedish International Water Institute presenteras av styrelseordförande Peter Forssman. Esrag presenterar Solvatten, en svensk innovation som renar dricksvatten i off-grid områden. Mutomo-projekt i Kenya, Peter Eklund presenterar deras vattenförsörjning. Kom och delta i debatten hur vi i Rotary kan bidra till en mer hållbar planet. Efter presentation kan vi sitta kvar och prata i lugn och ro.

Världsvattendagen den 22 mars tillsammans med Esrag Sverige. Fokus på rent dricksvatten. Siwi, Solvatten och Mutombo projektet.

Registrering

Tidsfristen för registrering har passerat